dilluns, 26 de desembre del 2011

El perdó

Demano perdó al meu present
per reciclar-lo dins del passat
demano perdó als que m'estimen
i als que estimo
per col.locar-los
sense valor
demano perdó
als que no hi son
per ubicar-los
en una trista quarta posició
demano perdó
al meu ser
per recordar-li
les coses que no sumen
demano perdó
a les meves ales
per recuperar-les
com a cames
imantades a la terra
demano perdó
als meus somnis
per despertar-los
en el lloc més real
demano perdó
avui, a la meva vida
per dissimular-la
demano perdó
al meu camí
avui
per no girar la vista
demano perdó
a la coherència
per entregar-la
a la racionalitat
demano perdó
i ho faré sempre
que el dia
em desperti
en una data
inexistent

Em perdono
falten els altres,
però si em perdono

que tard o d'hora
el veredicte
serà presumpció d'inocència
i amb això
tot i que no aconsegueixo
la llibertat infinita
i em quedo clavat
avui,
en una condicional
malaltissa
demà
quant el meu judici
devori els meus pensaments
impurs,
ja que de l'impuresa arriben,
em llençaré
al fang de l'avui
perquè demà
ja no serà ahir.