dimarts, 16 d’octubre del 2012

Mon ami, le gavatx

Bueno, el Peter no m'ha fallat!! que guai!!...
Per celebrar-ho m'he regalat un acte de valentia que feia temps que necessitava fer...m'ha agradat...
Quant ha vingut, el Peter m'ha dit que mai havia marxat, que sóc jo que marxo en tot cas...clar!...no hi havia pensat...és una fàcil recepta:
Despertar-se amb un somriure ben gran, mirar el cel, quant l'has mirat ben mirat, enfilar el camí de la feina pensant que marxes a fer un llarg i fantàstic viatge...seguidament treballar sense deixar de mirar res...tot, en qualsevol detallet pots trobar el moment del dia...de fet hauria de pensar avui que l'he trobat quant m'escapava d'un gos perillós...però no, avui l'he trobat en una conversa amb un francés que parlava mig espanyol i jo mig francés i m'ha agradat el que deia...
Primer m'ha dit com em deia...Alexenfont de la patrie li he dit...sempre faig servir aquest nom davant dels gavatxos, els encanta...aleshores m'ha preguntat que com m'anava la vida:
-Comme a ti te va la vie, Alexenfont?
-Oui, moi aussi et toi?
La conversa s'ha endinsat a temes filosòfics que no val la pensa reproduir, hem parlat de Sastre, també de Dupont i Dupont i de Panoramix
He aprofitat per preguntar-li perquè tots els francesos a l'època dels gals tenien el nom acabat amb -ix...Asterix, Obelix, Panoramix, Ideafix, Prefix...perquè? porcua?
Ell, gran coneixedor de l'història del seu país m'ha comentat que ix era com una manera de donar importància a la resta del nom...lògic, al acabar tots amb ix ja ningú fa cas aquestes dues lletres i es centren a la resta del nom...és un bon truquell!!
Hem seguit disernint, que és un producte genial per la tos...hem begut una cullareta tots dos, o sigui la meitat cadascú, ja no tenim tos, il n' y a pas de tos.!!...
Tenia una barba blanca molt interessant...
-ton barbé blanche est tres intereseeeeéeeê!!
Ell ha dit que si, que oui vaja, que la barba blanca és interessant...per tant tots dos ens hem endinsat en el tema...jo ho tenia més fàcil ja que venia de fora però a ell li ha costat molt endinsar-se en la seva barba...
Aleshores, ja tots dos a dins, ens ha costat molt més seguir la trepidant conversa...els pels se'ns colaven per tot arreu, sobretot per tot, i menys per arreu, tot i que a penes i dures hem aconseguit seguir peliagudament la xerrada...
-Quelle age a tu?
- un quart de tres , modèstia a part- li he contestat en català victima d'un atac de patriotisme...
Quant t'agafa un atac de patriotisme ho tens pelut, però encara més si t'agafa dins d'una barba francesa i a sobre blanca!! tres futú!!
Li he demanat foc, volia fumar una cigarreta...
. Tu as de feu?
. I tu un gilipolles!!- m'ha dit enfurismat!!
- jaja- he dit acollonit- non,non, je voulais dire que si tu as de feu alguna cosa?
- Ahhhh^^^- m'ha dit penedit del seu insult...penedit és un pene i un dit junts, sembla que no tingui conexió però moltes dones a falta de pene es foten el dit, per això és diu penedit, abans s'escrivia separat però amb els anys, com moltes altres coses, les dues paraules, pene i dit s'han ajuntat i ara no es extrany que s'hagi penedit...hi han excepcions, com per exemple, penedeixen, pene i deixen...la paraula penedeixen ve d'unes dones que van deixar a la vegada a un home, antigament es deia: deixen el pene, però com tot, amb els anys és va fer un intercanvi de posició i el resultat final va ser penedeixen...penedir, és un verb irregular, per exemple penedir, vol dir cridar "collons" i penedeixo, vol dir tallar-se la tita...per tant, com es pot observar te una infinitat de significats...
I en tots els temps, i països, per exemple: es van penedir, vol dir qye van dir collons a Holanda, per això el tema de van...bueno, deixo el tema del penedir i torno al meu amic francés...
Finalment he sortit de la seva barba, picava molt, perquè a part de blanca era densa...tan densa que encara semblava més blanca del que semblava abans de veure que era tan densa...de danone...
He marxat d'aquell home i abans li he preguntat el nom:
-com a ti t'apelle?
- ici
-tres bien Ici, jolie nome!!...au revoir mon ami!!
I és que el truquell és sempre trobar detalls que t'animin el dia!! i avui un home de barba densa francesa i francés ell també, vull dir que la barba també era del mateix país que la resta del cos, m'han donat el gran regal del dia...i és que no t'acostaràs sense saber una cosa més!!