dijous, 11 d’octubre del 2012

Daniel Dennett

He llegit amb atenció l'entrevista a La Vanguardia d'aquest neurocientífic de Boston.
Apunto coses que m'han fascinat i que en molts casos m'han fet sentir un "bicho raro" en aquest món, ja que crec que el que diu s'acosta molt als meus pensaments...
"La pàtria i la religió son formidables si no te les creus"
"Les religions i les pàtries son formidables per relacionar-se menys quant el sentit de pertenença i el vincle dels patriotes o creients exclou i rebaixa als que no ho son. En aquest sentit, els models matemàtics son preocupants, demostren que existeix una desgraciada i inexorable correlació entre la intensitat dels sentiments de pertinença a una comunitat i els d'exclusió i superioritat envers els que no pertanyen a aquesta comunitat"
"L'esceptissisme és saníssim, i tenim moltes oportunitats d'excercir-lo: només cal que els ciutadans contemplem amb lucidesa el circ de la política a cada país per veure que il.lusori que és creure'ns superiors a altres països"
"El perill és que interpretin com a demostració que no som nosaltres qui pren decisions, sinó que els nostres gens, neurones, bioquímca neuronal, les prenen per nosaltres"
"És fals, el determinisme no és incompatible amb el lliure albir. Son compatibles. Estem determinats però alhora som lliures.Els gens, les neurones, i tota la bioquímica del cervell que intervenen en les nostres decisions ens determinen, però no decideixen per nosaltres, és perillós creure que no és així, perquè altres experiments demostren que, quan no ens sentim responsables de les nostres accions, fem trampes amb més facilitat"

M'he quedat encantat de llegir aquesta entrevista, m'ajuda a entendre que hi ha molta gent que surt de les pautes i que no tot ve escrit en un xip que tenim a dins, estem condicionats, evidentment, però podem canviar les coses sempre que vulguem...m'agrada...
En quant a la pàtria, una amiga pel facebook m'ha fet entendre que no sóc l'únic que n'estic fins els nassos de tanta lluita al carrer, de l'odi que s'està creant, sigui qui sigui que tingui la raó, i espero que s'acabi aviat, perquè és cansí i pesat...totes les notícies estan relacionades amb aquest tema, ja no em crec res , altre vegada res de res  i sento manipulació per les dues bandes, tot i que crec que una de les dues s'ho ha buscat més que l'altre, però comença la menjada d'olla total, fent-nos veure que els altres son els ogres i nosaltres tenim la raò i repeteixo, potser si que uns tenen la raó, no parlo d'això, si no de les formes, sempre tan dures i tan poc respectuoses i sobretot, confonen a la gent creant coses que després costaran molt de marxar...
Crec que tot s'exagera massa per aconseguir les coses i ni uns ni altres hauriem d'entrar en les provocacions i anar pel cantó de la conversa, i si uns criden tonteries no entrar en el joc i seguir endavant amb la fita que es vol aconseguir...és la meva opinió potser perquè no em crec la pàtria ni la religió, potser és per això...
El que si que me n'adono és que si no agafes partit per alguna idea sembla que no siguis normal, i potser altres tenim altres lluites i altres idees que lluitar...no ho sé, així ho veig jo...