divendres, 1 de febrer del 2013

El senyor i la noieta

Aquest escrit va dedicat a una persona anònima, que m'ha despertat la curiositat i que de fet, ja fa molt que me l'ha desperta. Em fastidia pensar que està darrera una barra, dec tenir un imant en aquest aspecte. Tot just em recupero d'una mini història amb una noia que ja tenia parella... millor seria estar quiet i més ara, que ja estic recuperat, ferm i amb tan sols una possibilitat a la desestabilització, l'aparició d'una dona...és evident que cada vegada que apareix una dona jo foto una baixada acollonant, per tant millor opto per estar quiet.
Però tan sols mirar-la em poso vermell, o verd o taronja a topos violetes, no sé com em poso però em poso, que no vol dir que em posi mirar-la, ja que ultimament no em posa res, però la sensibilitat si que me la posa ben posada...passo de posar més la paraula posar en aquest article, sembla que posi posar com si posés una passada de sentiments i no pot ser perquè passo de sentir, tot i que em posaria anar a Pisa amb ella, posats a demanar, tot i aixì passo de tot ara mateix o sigui que sospeso les coses i entenc que he de passar de que em posi.
Però m'agrada molt, de fet fa anys que la tinc vista i m'encanta, és dolça, suau, serena, és d'aquelles persones que em transmet pau o tranquilitat, em fa estar bé veure-la.
Té parella, però això tan és perquè ara com ara prefereixo les emocions de pensaments que les realitats de les accions, ja m'he futut de cap masses vegades, si no serveixo no serveixo i no sé controlar el que sento i tampoc les intensitats...de fet ja em passa amb la gent que estimo, potser per això visc moltes vegades amagat : el trist escut.
Si alguna cosa he aprés és que les lletres em donen més serenor que els contes reals.
De fet no em fa cas. Bé, si que em fa cas quant intento marxar sense pagar, aleshores intensament em crida, eps!! senyor!!...perquè ara a vegades em diuen senyor!! que fort!!.

 Avui he anat al cole a pagar, em passo mitja vida pagant!!, i la dona de fora li diu a la dona de dins:
-Hi ha un senyor aquí fora que vol parlar amb tú!!
Jo li he dit ofés:
-ei, que primer anava jo!! - m'he girat i no hi havia ningú, el senyor era jo!! ostieeeeee!! en tot cas home       almenys, senyor no per favor!!...
He mirat la dona, que cony la dona!! la senyora, i deuria tenir uns cinquanta anys...la molt...!!!
He tractat de vos a la senyora que m'atés del cole, perquè si una cosa tinc és cinisme i rencor, per tant he atacat i li he preguntat si es jubilava aviat...
I després, com un senyor, he anat al bar a veure el meu amor platònic, vull dir platònic de veritat eh, d'aquells impossibles i somiats...
No sé el seu nom, no sé res d'ella, tan sols que és dolça i agradable i que no em deixa marxar sense pagar!...
Però m'agradaria poder pendre un café amb ella, xerrar, descobrir si el que transmet és cert o sóc jo que vull que els amors platònics es mantinguin tan inmensos com tan sols un platonisme pot mantenir.
Tinc facilitat per conèixer gent, suposo que és innat en mi, però també tinc clar que hi ha un bloqueig ràpid unes setmanes més tard i tans sols amb algunes persones aconseguim el desbloqueig...potser per això conec a molta gent que li tinc molt de carinyo, gent que mantinc el contacte llunyà o proper, potser no son amistats, o si, a vegades no ho sé...de fet tinc clar qui son els meus amics, els altres no ho sé mai del tot cert, suposo que és així com funcionen les relacions entre les persones.
Però ella és diferent, perquè no és res en la meva realitat, tan sols està en la ment, en els meus somnis...però si una cosa m'agrada és que em desperta la tendresa, no la passió, que és el que sempre m'havia passat fins ara...deu fer uns deu anys que la veig...i encara no sé el seu nom, però ja tinc una poesia per ella, com no.





5 comentaris:

Anònim ha dit...

potser aquesta persona anònima es sent molt 'afalagada', i com per art de màgia li passa allò que quan et saps 'agradat' doncs, sents interès. Jo diria que ella ja havia pensat en les 'converses interessants', i ha sentit certa 'atracció platònica-mental' sinó no s'entén el 'saltet' del cor i els nervis que agafa quan entra un 'senyor'...

ella deu tenir clar que fa temps espera el dia de ser valenta perquè s'acabi la historia estancada...per poder tornar a ser solitària...per no haver de pensar amb 'com se sent un altre'..per estar només per ella mateixa. també sap lo de les 'baixades acollonants'...

és tan romàntica..que quan li passa una cosa com aquesta, i a través de les 'paraules'...l'únic que pot fer es treure's el barret i donar les gràcies.

penso però que a ella li agradaria molt llegir aquesta poesia...
sense més...

xelofont ha dit...

suposo que al senyor li deu passar el mateix i l'únic que pot fer és treure's el barret...de mentres quant passa per davant del bar sempre dubta a entrar perquè un imant l'empeny a buscar paraules que posin color a un dia normal...conscient de que a l'intern està la realitat i en l'extern existeixen més circunstàncies que poden fer perillar el més profund de cada ser.
Hi ha una poesia que cada dia ja ha començat a dir-li o a compartir-la, tot i que la més personalitzada la guarda en un racó on hi col.loca els tresors...una poesia no és mèrit de l'escriptor, sempre és de qui inspira a les lletres que surten fluidament desde dins...
El senyor tan sols olor sensibilitat i humanitat i tan sols té ganes de continuar descobrint el que tan clarament s'intueix de la noieta...però el senyor té vergonya i d'una manera o altre també vol trencar un estancament que la noieta encara no ha escoltat...tan sols dona les gràcies per arribar a casa i llegir paraules tan boniques, tan sols li venen ganes de donar-li la mà i dir-li que encara que no té una solució, si que té la disposició d'obrir un altre regalet de la vida, el temps dirà si és regalet o regalàs...de moment no sap ni el nom d'ella, però és el menys important de tot...i la poesia serà d'ella...sense més

xelofont ha dit...

per cert, el senyor no sap aturar mai els seus somnis, i és molt valent tot i la vergonya...i com a bon somiador tan sols agafa les coses bones que lliguen en els seus somnis...

Anònim ha dit...

ella vol ser valenta i tornar a saber i gaudir de l' estar sola.

ella potser no sap el que vol..però si el que no vol...i ara no vol més senyors...no vol embolics..

ella sap que en el seu camí no hi ha cap drecera que porti a cap altra senyor...i ella no vol perdre la direcció que el vent li mostra.

li ha agradat molt somiar...i el somni s'ha acabat..perquè ella no vol distreure's del que sí sap que VOL.

xelofont ha dit...

Ell a part d'una noieta hi veu una persona.
Ell a part de les seves històries veu que pot apendre d'ella perquè li agrada com és.
Ell no vol veure-la tan sols com una cosa.
Ell tambè s'ha anulat tantes vegades que la última cosa que veu en una persona és un futur comú...
Però ell mai es perderia una persona per conèixer com aquesta noieta...perquè realment hi veu molts colors...llàstima que sigui una noieta i ell un senyor...llàstima que no siguem per sobre de tot persones...
I no deixa de somiar en mil coses...perquè li encanta...però com que és sensible està trist...perquè hi veia converses genials...tot i el cafè amb llet!!...i una bona conexió...tot i així la por el farà marxar...tot i que hi serà amb les portes obertes.