dijous, 24 de gener del 2013

La cacera

I ha aparegut un senglar!!!
Ha sigut avui, treballant, no he parat d'escoltar trets per tot arreu i tot de 4X4 aparcats pel bosc, he vist un senglar ben a prop intentant escapar-se per una valla, fotent cops de cap per poder traspassar la barrera, i ho ha aconseguit!!, amb una força brutal!!
Jo he fet la meva feina però molt acollonit, perquè estaven ben a prop, vull dir els caçadors, tot i que reconec que veure com es creuen els senglars pel mig de la carretera, encara que sigui en un entorn rural, doncs tampoc em feia molta gràcia...es movien pressos del pànic i totalment descentrats...
No ho entenc, he parlat amb un veí i m'ha dit que poden caçar a 500 metres de les cases, 500 metres!!!, mare de Deu, si jo per arribar a algunes cases deixo el cotxe a més de 500 metres!!...i si entre els caçadors hi ha un inexpert que em confon amb un senglar? o si un va torrat i no hi veu bé? o n'hi ha un de molt dolent?..., cada dia esls fan un estudi psicològic abans de sortir de casa? coi, que porten un fusell!!...ai no sé, fot por i m'han fet moltíssima pena els senglars...ja sé que n'hi han masses, això diuen, tot i que encara que n'hi haguessin pocs segur que els caçarien igual...de fet els caçadors que m'he creuat em miraven amb mala cara, ja que com ells anava amb un 4X4 i portava una armilla i tinc entés que es poden matar entre ells, o caçar, en cas d'envair un espai que pertanyi a una altre colla de caçadors.
No m'agraden els caçadors, gens. Haig de reconèixer que n'he conegut bastants fora de l'àmbit de caça i alguns m'han caigut de conya, però anar per un bosc, que no és de ningú, ( a la natura li importa un bledo els papers i els contactes i les finques)  i escoltar trets, mentres potser passeges amb bicicleta tranquilament amb la teva familia, doncs no sé, no fa gràcia la veritat.
Crec que haurien de tancar les zones de cacera, em sembla que ja han passat forces desgràcies en aquest tema, no sé, crec que haurien de tancar i punt, ja sé que no ha de passar res, però si passa?...ai no sé, son coses que no entenc, però vaja.
Potser és una tonteria, però quant veig aquestes escenes em ve a la memòria la gran pel-lícula " el planeta de los simios" o "el planeta dels micos" o "the planet of simil" on els homes son els caçats i perseguits, tot i que menys el prota , els altres ja han perdut la consciència humana i son animals, però tot i així, veient el senglar com corria, entenc que a la seva manera pateixen i pateixen molt...ja sé que els animals es cacen i maten entre ells, però tampoc nego que quant he vist documentals d'animals, i miro com les lleones corren darrera d'una zebra, jo sempre em poso a favor de la zebra, em fa pena...però també entenc que les lleones el que volen és menjar i sobreviure i l'home quant caça, encara que tingui mil excuses, el que li agrada és abatre la peça i ser més important i mostrar el trofeu...vaja, n'estic segur...no crec que ho facin per ajudar a ningú ni per mantenir l'equilibri de l'eco-sistema...
Però vaja, deixant de banda el meu cantó moral, trobo patètic que deixin caçar en llocs on passa gent i on molt a prop hi viuen persones , no ho entenc, serà que penso més com un senglar que com una persona o que la meva coherència és molt més elemental...