dilluns, 27 de març del 2017

Immigrants d'aquí i d'alà

Després de veure el reportatge d'ahir de tv3 he entès moltes coses i fins i tot que moltes, encara que passin anys, mai canvien...
Quant els catalans i espanyols van escapar pels pirineus fugint de la guerra van caure en mans d'una trampa, segurament l'acolliment dels francesos ningú l'esperava, però em va fer posar la pell de gallina veure a un home plorar recordant quant anava a l'escola i el feien sempre sentir un foraster, un espanyol de merda més aviat...fins i tot l'altre home deia que al final no sabia ni d'on era i que moriria sense saber-ho...i que ha canviat ara? els protagonistes, res més que els protagonistes, segurament en alguns casos l'acolliment per sort ha millorat però en definitiva tots sabem que quant ets de fora tota la vida seràs de fora, i a mi això sempre em sorprén, perquè mai he sapigut que vol dir "ser de fora"...
Els francesos els van col.locar com animals, ( maltractats ), en diferents camps de concentració, escoltar a un dels protagonistes diguent que no van menjar res i ni tan sols beure aigua en tres dies em va deixar absolutament col.lapsat mentalment i emocionalment, simplement perquè només veient aquell documental entenc moltes de les coses que passen avui en dia...i de sobte apareixen camions que els llencen pa i que l'agafi el més fort...allà, a l'aire lliure, els refugiats allà, ben refugiats...
No sé, com algú pot pensar que la seva vida té més valor o és més important que la d'un altre èsser humà, o fins i tot com algú pot pensar que té més drets que els que arriben últims, no m'entra al cap classificar a les persones, i no parlo d'aquí, parlo de tot el món, perquè n'estic convençut que això és generalitzat...
A casa em recordàven continuament això, justament això, que el fet de que els haguèssin tractat malament fora d'Espanya hauria de servir per apendre la lliçó i no caure en el mateix error, és com molts andalussos que van ser rebuts a Catalunya d'una manera molt poc humana i ara els seus nets fan el mateix amb els que venen de fora, no ho entenc, mai ho entendré...
I segurament pensem que a nosaltres mai ens tractaràn malament perquè som de diferent categoria, de primera categoria ? de segona? o som persones ? ...doncs ens equivoquem perquè segurament a molts llocs no serem ben rebuts, sempre recordant el filtre més important, si tens diners ets ben rebut a tot arreu, això és evident...però tot i així sempre seràs de fora...repeteixo, de fora d'on ?
Perquè jo miro al meu voltant i no veig més "de fora" que la porta de casa meva, vull dir que aquesta és la meva petita mirada, no arribo a gaire més, i encara que faci esforços no sé arribar gaire més lluny, serà la meva mirada tan universal que és molt petitona? o és que realment no entenc gaire les coses com funcionen....
Fora és Àfrica? fora és Suècia? fora és ser moro? fora és ser un àrab que compra clubs de futbol? fora sóc jo que no sóc d'aquí? almenys això m'han dit moltes vegades a la Garrotxa..."tú no ets d'aquí oi?"...." no, clar que no, jo sóc extraterrestre, vinc d'un altre planeta, i el que veus no existeix, és un miratge! " ... aleshores m'amago, com sempre, en la relativitat, començo a entendre que ser o no ser d'aquí depèn de moltes coses, resulta que si un colombià i una colombiana tenen un fill a Catalunya, el fill ni és d'aquí ni té els mateixos drets que els d'aquí, però si el colombià es separa i es casa amb una catalana i tenen un fill, aquest ja és d'aquí, i no és relatiu això?, perquè el pobre nen que neix per exemple al Trueta de Girona mai serà de Girona, i per tant quant sigui gran i li preguntin d'on és, dirà que no ho sap, perquè clar, potser només haurà conegut aquesta terra però resulta que no és d'aquesta terra, i d'on coi és aquest bon jan?
Aleshores escolto coses com que tenen molts més drets que els d'aquí, o sigui que si hi ha una campanya electoral anti-racista i que fomenta la multiculturalitat resulta que ningú d'aquests que defensa la campanya electoral el podrà votar perquè no són d'aquí...i clar, al final els atemptats que hi han pel món no ajuden, però els bascos, quant existia ETA, es plantejaven fotre fora del país basc a tots els bascos ? , tots els bascos són iguals perquè diuen "anda la hostia!!" ? , tots els musulmans porten bombes? i tots els xinos van lents amb la bicicleta i no vigilen gens? ( si!, en aquest cas afirmo que si!) , van xino-xano...
Em pregunto que fàcil que són les coses no?...totes les coses són així de fàcils?..sóc l'únic que no em molesta que hi hagi gent de fora? ,sóc l'únic que no els veig com a enemics , si no com a persones que són d'aquí? perquè al final si et mous aquí perquè has de ser d'allà? i clar, aleshores em diuen que no s'intreguen...cap s'intrega?...han d'anar a l'esglèsia en comptes de la mesquita per integrar-se? és que no hi ha penyes blaugranes als Estats Units? han de ser del Dallas? i els que som d'aqui? tots ens sentim d'aqui?...però estem integrats....perquè estic integrat? perquè menjo el que toca? però si ara mengem peix cru, i mengem coses d'altres cultures no ? ja no som d'aquí doncs ? ... jo quant veig a un negre treballant per exemple a una carretera penso que és una persona que treballa , o no ho és ? ...després de veure el reportatge d'ahir vaig entendre que no sóc d'aquí perquè no he nascut aquí, que tan me fot que sigui o no d'aquí perquè al final m'he mogut per aquí, per tant per més que s'hi encaparrin mentres camini per aquí seré d'aqui no?...o no? 
Dubtes que m'entren després d'escoltar a la gent que es va escapar d'Espanya en aquell moment, dubtes que es tornen afirmacions quant penso que com sempre les nacionalitats s'han malinterpretat, o sigui la nacionalitat que un té no hauria de ser una possessió, si no una realitat i ja està, però una realitat que no està per sobre de cap altre realitat, simplement és una realitat més, un es pot sentir d'aquí, és legítim, però perquè el fet de sentir-se d'aquí fa automaticament que siguis més que els d'allà que estàn aquí?...algú s'ha preguntat perquè estan aquí? crec que si mires el reportatge d'ahir entendràs que la majoria estan aquí per necessitat, perquè resulta que nosaltres, si si nosaltres, els d'aquí tambè vam haver d'anar allà ! ...i clar, s'ha de pensar que quant als catalans els tiraven pa per menjar després de tres dies de ramadà forçat, algú creu que un li deia a l'altre que ja li donava la seva porció de menjar? en absolut, en general on hi ha misèria hi han actuacions plenes de misèria, clar que els rics roben, però roben diferent, però si la misèria és clara el resultat és un "salvase quién pueda!·" i això,  passa aquí i allà i amb els d'aquí i amb els d'allà, perque a mi de petit em van atracar moltes vegades i en cap ocasió va ser algú de fora... bé, perdò, no és veritat, en aquell moment eren de fora perquè eren andalusos o fills d'andalusos, ara ja són d'aquí, però coi, escolten flamenc i no sardanes, que no s'intreguen??? ... per tant, al final arribo a una conclusió, tot és relatiu...