dimarts, 29 d’agost del 2017

Xavi, actualitat, neutralitat


"Si tú, no puc suportar la propaganda, sobretot si escombra cap a casa meva, fa que t'ho qüestionis tot, no ? la decepció de saber que ningú diu la veritat, ni vol fer-ho, a mi el que em provoca és l'efecte contrari, la necessitat de saber què pensen els "altres", per mirar de construir una veritat el més objectiva possible, una que jo em pugui creure, quina cosa tan difícil..."
Xavi Roca, 2017

Doncs fa dies que penso com em sento enmig de tot això, i avui remirant al facebook, amb una mica de por i preparat ja per dir altre vegada " osti, quina manipulació de l'informació ( o no clar, perquè en realitat no ho sé )", m'he trobat aquest comentari d'un amic, i no és famòs eh... bé, en el seu terreny professional si, però vull dir que no busca ni crea eslògans fàcils, simplement m'ha semblat un comentari neutral...NEUTRAL !!!...paraula que al pas que anem la faran desaparèixer del diccionari...
Jo, quant volia comentar alguna cosa, queia en la trampa... parlava dels meus sentiments, com sempre, de les meves sensacions, de si em sento d'aquí o d'allà i clar, això és carn fresca per aquests temps, ell ha dit només una cosa neutral, no ha dit que és, que pensa, on es posiciona, simplement ha reclamat el dret de dubtar, segurament de molts que han dubtat el món ha evolucionat i no s'ha quedat encallat...o no, potser si només dubtessim el món també quedaria anclat, no ho sé, també dubto d'això.
I jo pensava aquests dies que mai cap atemptat m'havia afectat tant com aquest darrer, i és cert que era a prop, i que el lloc el conec, però als morts no i per mi les vides humanes tenen el mateix valor aquí que a un altre indret, però no negaré que el fet de poder posar imatges de llocs on has caminat doncs ajuda a que afecti més, però la veritat, i és trist dir-ho, és que tot el que ha passat i està passant després m'ha deixat absolutament trist , potser el que més em sorprén és que aquí, d'on tothom diu que sóc, hagin caigut a la trampa i facin el mateix d'allà, d'on jo no sóc, em sorprén que gent que ha criticat per la facilitat que des d'allà manipulàven les notícies, portin totes les notícies al seu terreny i ho manipulin amb la mateixa poca elegància que els d'allà...
Doncs si, ho han aconseguit, el PP s'ha sortit amb la seva, deuria voler crear això que els deu assegurar moltes coses a part de molts vots clar, i de mentres aquí, i crec que allà tampoc, no es parla d'una altre cosa.
Ara he parlat amb una amiga de Madrid que treballa al congrés i em deia que està preparant-se per unes oposicions, a les classes hi han tres catalanes que entre elles, repeteixo, entre elles !, parlen català, això ha generat que alguns companys, no tots, repeteixo, no tots !!, les critiquin perquè diuen que només ho fan per fer la punyeta als que no entenen el català... això ja m'ho va dir un noi de Toledo quant vam coincidir a l'escola d'hosteleria ara ja deu fer uns 25 anys mínim, ell estava convençut que aquí la gent parlava català només quant venia gent d'Espanya, o sigui per putejar, com que era un tiu neutral, ho va veure ràpid, m'imagino que ara deu ser de les noves falanguetas españolas, no ho sé, perquè evidentment tot ha canviat, però recordo que a mi em va acollonir el poder de la manipulació que tenen sobre nosaltres, perquè ell no s'ho va inventar no!!, va ser algú que segurament tampoc s'ho havia inventat i que potser si tiressim enrera veuriem qui va dir la mentida ...
Però ara noooo, ara ja no pots dir que dubtes de res, ara tot és evident, els que es queixen de la " caverna" no se n'adonen que tambè hi són, perquè perdoneu, només jo puc mirar segons quines publicacions del facebook?, perquè en veig moltes de cavernícoles, de tothom no, repeteixo , de tothom no !! però en veig per tots cantons, a mi em toca més mirar els d'aquest cantó, perquè tinc més amics d'aquest bàndol, però realment el que ha generat l'atemptat, el brutal atemptat que va passar fa res, és escandalós si ets neutral, és que començo a pensar que els yihadistas deuen flipar, tot i que sempre he pensat que una de les poques solucions que hi ha contra els sonats és fer-los poc cas, però potser aquí ens estem passant una mica...
Doncs a mi tot això m'ha insultat com a persona, m'ha fet pena, i moltes vegades llegeixo una cosa i penso " au va a veure qui la diu més grossa !!" però és que s'utilitzen paraules buscades i rebuscades, es fan filigranes per arribar fins al conflicte, es posen coses que s'han dit fa més de 100 anys en benefici del present , però no del present neutral no, del present que interessa...
Jo les úniques paraules que podia retornar al present són les del Quino en la Mafalda, canvies els protagonistes i res ha canviat... tots manipulem la nostra vida quant ens sentim atacats, i posem accent als errors aliens per salvar-nos, tots ? no, tots no, però jo ho faig si, ho reconec, i molts tambè, crec que és humà, no em queixo d'això, em queixo que si aquest salvar-nos és comú i ens el creiem molt entrem en un indret molt perillòs que es diu fanatisme, i el fanatisme, ni que sigui per defensar-se d'un atac, és perillòs, perquè és cec, és irreal, és creat, és el gran enemic de la societat, no cal anar gaires setmanes enrera per entendre on pot arribar un èsser fanàtic...vaja, crec jo , que no vol dir que tingui raó, però com que tothom diu la seva i el blog és meu , jo dic la meva...i francament , tot això em fa por, molta por...i ara encara em sentiria dir que sóc populista, però és que hi ha algú que no ho sigui ja? hi ha algú? tots ho som?...noooo, tots no ho som...