dimecres, 23 de desembre del 2015

Mas o menos

Tot i que no m'apassiona el tema avui parlaré de política.
Acabem de passar dues eleccions on finalment l'incertesa és el resultat final, i jo m'ho miro com a espectador encuriosit i també com a votant en les dues vegades que hem pogut "dir la nostra"
No sóc dels que amaga el vot, no em fa por dir el que he votat i per tant ja dic ara que he votat a la cup al Setembre, i a Podem aquest darrer diumenge.
La veritat és que em sorprèn que aquests dos partits són dels que més crítiques reben des de la dreta, però em sorprèn encara més que siguin tan criticats des de les esquerres.
Artur Mas és un polític pel qual no sento cap simpatia, tambè he de dir que no estic d'acord amb la cup en totes les coses que fan, evidentment, de fet a les eleccions del Setembre allò que jo crec que es va inventar el Mas per salvar el cul, és una opinió personal clar, em va fer decidir el vot.
ERC , tot i mostrar en moltes èpoques incoherències, com tots, són els unics que sempre han defensat l'independència com a partit més o menys potent dins de Catalunya, no trobo just que en Mas, algú que no fa tant deia que era inviable el que ara proclama sense dubtes, sigui qui porti el procés com a figura visible, i crec que sincerament és simplement una qüestio d'ego enlairat.
Crec tambè que no tan sols això separa l'acord entre la cup i els altres, crec que uns volen una revolució total, i no serà tan fàcil tot plegat, tot i així, si junts pel si treiessin al Mas, penso que seria una manera total de forçar a la cup a arribar un acord, i ho sento, però no entenc com una persona pot encallar tant una situació, una persona  per cert, que va dir que marxaria si fos un inconvenient, doncs ara ho és.
Vaig votar la cup tot i no ser un independent convençut, si els vaig votar va ser perquè només crec en una construcció d'un nou país si es fa diferent al que s'ha fet fins ara tot, i crec que ells eren els únics que m'ho garantien...potser ERC tambè, però es van ajuntar i mai he entès perquè, dubto que Convergència haguès tret més vots que ERC, i en canvi haurien sumat els dos igualment i segurament ara no hi hauria tot aquest problema, però vaja, son hipotessis...
El que tinc clar és que en Mas, igual que el PP a Espanya, té un metòde molt fàcil, que és sempre passar la pilota a l'altre, igual que ara el PP demanarà responsabilitat al PSOE, després de 4 anys ignorant totes les altres forces, en Mas farà sempre el mateix amb la cup...
Jo sempre he pensat que Catalunya te el que té, en molta part pels acords del etern "seny català" , dut a terme quasi sempre per Convergència i Unió,  i no tinc cap dubte que la política convergent sempre va estar molt més a prop del PP  que de res més, per això potser no fa tant no em sorprenia veure al Mas i la Camacho filtrejant continuament.
Podem o Podemos són un partit nou,  no me'ls crec encara, però almenys tinc dubtes, que en la política ja és moltíssim, potser són estrategues, no ho sé, però tan me fa, si un partit es presenta a unes eleccions , siguin anti-sistema o no, ja entren en el sistema, per tant alguns discursos potser comencen a ser absurds...suposo que hi han dues maneres de lluitar pels canvis, a base d'hòsties o així, i han escollit així...tot i que historicament les hòsties han canviat moltes coses, estem en una època diferent.
Per últim no entenc tanta crítica a Espanya pels resultats de les eleccions, el PP no fa més que el que marquen les directrius d'aquella merda inventada anomenada Europa, i crec que a Europa molts dels que retallen tampoc reben un càstig electoral tan fort o no més fort del que ha rebut el PP, vull dir que no és complicat manipular a la gent, jo sóc el primer manipulat que quedi clar, però a Catañunya haurien de deixar de mirar a Espanya continuament i deixar d'enfotre'ns dels resultats, al final molta gent espanyola ha votat podemos que és un grup que defensa el referendum, ja sé que no és molt però alguna cosa positiva és.
A Espanya no són més idiotes que a Alemanya, o que a França, potser estem una mica o molt per darrera en moltes coses, però tambè aquí teniem un gran mètode de sanitat que és cert, s'estant carregant, però encara existeix.
Jo crec que ens passem més estona buscant culpables que trobant solucions però si hem de buscar culpables per un tema intern, seria bó buscar-los a dins i no riure del que fan els altres, perquè no és una bona manera d'engegar processos, és la meva humil opinió