diumenge, 9 de novembre del 2014

9 N

Crec que fa pocs dies vaig decidir realment anar a votar i les meves raons suposo que son tan absurdes com reals :
Vaig a votar perquè estem en un país on els polítics es dediquen més a desprestigiar el que fan els altres que aportar coses que farien ells...
Aquests darrers dies he pensat moltíssim en els motius pels quals no sento cap mena de nacionalisme. Crec que la clau va ser escoltar a molta gent,  i sobretot viure l'experiència d'estudiar a una escola on la majoria de gent eren de fora de Catalunya. Sempre he dit que una de les coses que em van obrir més els ulls va ser quant un tal Jose Luis de Toledo em va dir que estava sorprés al comprovar que aquí la gent parlava català entre ells.. a ell sempre li havien dit que els catalans només parlaven en Català quant hi havia algú de fora de Catalunya al davant...com que era un paio llest, en quatre dies va apendre l'idioma, però jo em vaig quedar en la seva sorpresa i vaig entendre que la manipulació pot arribar a ser molt potent...parlo de molts anys enrera, suposo que això ara ja ningú ho deu pensar, hi ha massa informació, hi han canals de comunicació en català, xarxes socials i mil coses que tirarien per terra aquesta rentada de cervell. Tot i així, en aquella escola, me'n vaig adonar que aqui també feien rentades de cervell. Jo sempre havia escoltat que els catalans erem millors que els altres, que els andalusos eren uns ganduls, que sense nosaltres Espanya no era res, i sobretot, que ens consideraven una merda i ens tractaven molt malament...per sort, he voltat una mica per Espanya i m'han tractat sempre bé, igual que vaig entendre a l'escola que tots ens enteniem a la perfecció o no, però tan sols depenent de la compatibilitat personal, crec que allà vaig deixar d'entendre que era sentir-se d'un país, mai més m'he sentit identificat amb cap pàtria...
Ara bé, tot ha anat canviant ultimament...
Primer explicar que si una cosa em fa mal és votar a una cosa impulsada per Convergència i Unió, no veig gran diferència entre ells i el PP, de fet com deia el meu estimat Rubianes, disfruten fent tocaments impurs entre ells per sota de la taula, i fins i tot per sobre de la taula... tot i així, evidentment, el PP es retrata continuament i es col.loca en la dreta més intransigent que realment sempre han sigut. Vull dir que entenc que cap país deixaria facilment que una part del mateix marxés tranquilament, fins aquí ho puc entendre, però francament els arguments han de ser vàlids i no tan sols donar un NO com a resposta i encara menys per la legalitat que sempre reclamen...ells!! ells reclamen la legalitat!! justament els polítics no poden parlar molt de la llei com a bandera per defensar les coses, perquè la llei se la salten cada dia vulnerant i el que és pitjor, deixant vulnerar coses tan bàsiques com els drets humans, per tant és una excusa que a mi no em serveix, tot i així, em resulta impossible entendre a la gent, que amb tota la bona fé ( no ho dubto), em diuen que l'independència seria una manera de fer un país nou on es podrien fer moltes coses bones, o sigui un país al mig d'Europa que no es deixi portar per la gran MERDA que és aquest continent com a conjunt econòmic...igual que els catalans ara reclamen això, mai entenc perquè els espanyols no reclamen l'independència d'Europa...per tant em costa entendre un país nou amb regles diferents però manats pels de sempre, perquè com he dit abans la única diferència entre CIU i PP, per mi, és el procés que estem vivint ara mateix i de fet és una diferència perquè el poble va sortir al carrer, perquè ni el mateix Mas creia en tot això...a Escòcia hi havia un president que hi creia, i aquesta és una gran diferència...potser si les Cups sortíssin com a vencedors en unes eleccions hi haurien grans canvis, igual que Podemos a les generals, però ja s'encarraguerant de fotre'ls fora si arriben a tenir massa poder...
Com a espectador una mica passiu de tot plegat entenc que la menjada d'olla és brutal pels dos cantons, però també entenc que hi han més arguments per anar a votar que no pas per no anar-hi, ja que no tenim dret a quasi res a l'hora de decidir, doncs que menys que donar suport a tenir-ne, sigui el que sigui el que reclama un poble...
A Espanya hi ha molta gent que també està d'acord a que els catalans puguin decidir, evidentment n'hi han més que no volen, això passaria a tots els països, però alucino amb la poca difusió que tenen els que parlen positivament de la consulta, llegeixo fins i tot coses com "marca España" com a alguna cosa totalment negativa quant podriem posar en la mateixa marca registrada la de "marca Catalunya", perquè ni som més guapos ni fem les coses millor tan en corrupció com amb la manera de portar un país... tot i així, per sort, tinc amics molt més vàlids que aquests capullos que ens manen, i em donen arguments més reals que això tan estúpid de "marca España", perquè no a tots els espanyols els agraden els toros, ni son uns retrògades, ni tots els catalans son meravellosos...i ja torno al de sempre, les persones, per sort, estan per sobre dels països.
Jo aniré a votar, no és un tema que m'importi excessivament, de fet dic publicament que votaré SI i SI, però no tinc gens clar que el significat d'aquesta afirmació signifiqui un gran canvi en la meva vida, tot i així entenc, i parlo socialment, que és l'hora de canviar coses, fins i tot de provar, i francament, igual que dic que no crec en un gran canvi en el cas de que algún dia Catalunya sigui independent, el que si que tinc clar és que no crec que estiguem pitjor, potser millor, però pitjor n'estic segur que no, per això igual que ara votaré, també ho faré quant toqui fer-ho a les generals, i ho faré per Podemos, encara que diguin que no estan preparats, tan me fa, potser els que manen ara estan massa preparats políticament però molt poc humanament, per tant entenc que hem de donar pas a noves opcions.
No nego que la postura del PP m'ajuda a moure el cul avui... tot i que el "piltrafilla" del Mas surti com a "vencedor", encara que crec que ja s'ha retratat masses vegades perquè la gent el pugui creure, per tant espero i desitjo que a partir d'ara quant digui allò de " és que no podem fer res perquè Espanya ens fot els diners" ja no serveixi com a excusa infinita per anar retallant les coses més importants que tenim, ja no cola això, o ja no ha de colar, perquè el camí ara és l'independència, per tant parlar dels altres no pot ser mai una excusa ja...si ens foten els diners, ja tenim la solució, o sigui que ssssshhhhh i a treballar de veritat per solucionar-ho...tan de bó ell fos el primer president de la nova Catalunya independent, seria fantàstic perquè quedaria retratat en dos dies, perquè les tisores és la seva única solució... per sort el poble ( per criteri propi uns o perquè s'ho han cregut, o perquè n'estan fins els nassos de tot ) ha demostrat que hi ha un altre camí a part de plorar i plorar per tot...
Jo sóc més critic amb les coses que visc, no amb les que no visc, i em toca viure aquí, a Catalunya, però no vol dir que estigui d'acord amb els altres, de fet ultimament corren fotos de fills i els pares posen que ho fan per ells, que voten per ells,  jo també ho faig pels meus, perquè tampoc m'agrada la manipulació partidista de moltes coses, però no m'agraden les d'allà i tampoc les d'aquí...acabo de veure un resum de TV3 del partit del Madrid d'ahir, on insinuen amb claretat i "rintintín" el possible fora de joc en un gol del Rayo Vallecano...i dic possible perquè ni ells ho poden afirmar que ho sigui o no ho sigui, però diuen " possible fora de joc que el linier va afinar moltíssiiiiim , molt precís l'assistent- diuen-per poder veure que ho era"...això per mi és manipulacio d'una notícia, clar que és futbol, clar que no és vital, però qui ho mira pot pensar allò de que el Madrid sempre l'ajuden...aleshores arriba un gol del Madrid en possible fora de joc i diuen que aquí no va ser tan precís l'assistent...és un exemple de res important però és important veure com la manipulació sempre existeix...
Però quina por els del Tribunal Constitucional, quina por els del PP!!!!... i sobretot, sigui com sigui, tothom té dret a votar el que vol o no vol, tan de bó puguessim tenir dret a decidir en mil coses, per això m'agrada la jornada d'avui, perquè en el fons estem diguent " que ja n'estem farts"... i si ara, que tot s'ha destapat, que tots hem vist que la societat i el sistema polític està tan sols preparat per salvar el cul d'uns quants i que passa absolutament de la gran majòria, si ara no fem res, al final els donem permís per fer el que els vingui amb gana...
Això si, no ho nego, espero que sigui un èxit també per veure i escoltar les animalades que hauran de dir els de sempre...que suposo que ja ho tenen escrit, perquè el guió ja està escrit, i aquesta manca d'improvització és fastigosa, perquè tot és una obra de teatre dirigida per uns quants i que nosaltres som els actors.... per fi volem canviar un guió i això és una gran notícia...